himpunan doa

Pages

Saturday 23 July 2011

Mari Aku Hebahkan Tentang Cinta 'couple'

1. Maaflah..aku nk kau thu yg parents xske die jd psngan kau..sbb die xlh nk 'ngam' dgn fmly kte..
2. Maaflah..jejaka pilihan hati parents bt hati aku nie sakit sgt2...~main kayu 3~
3.Maaflah..boy plihan aku kali nie pelik sgt2..terlalu byk mslh..rumit sgtlah!

kehidupan sebagai seorang student ipt memang memenatkan..bermacam ragam kehidupan yang perlu dihadapi..antara yang paling famous ialah.......'COUPLE'.....

couple..urm..yelah...couple...loving is colourful la katakan...tetapi,bagi aku..selama aku hidup atas muka bumi nie ..time aku bercouple je...mesti xde la baik-baik punya..orang cakap,kalau bercouple nie..semuanya indah..tak mandi sebulan pun di anggap wangi...pakwe/makwe kentuttttt pun kira bau wangi..apa kes??..bagi aku..semua itu x ada dalam istilah couple aku nie..

suatu hari...confuse btl la...

ring!!!ring!!!handphone aku berbunyi...no.sape plak nie?..urm...
aku:asalamkum,sape nie?...
M:aku la nie...sepupu hang!...
aku:la...kau rupenye....ingt sape td...ade ape call aku nie?..
M:erm..aku sje je call..cme nk tnye la...kau kapel ngn A ke?..aku pesan kt kau nie..jage2 dgn die 2..-play boy,panas baran&kaki putar belit-
aku:ye x?xcaye la aku..baik je die.urm,...tp,xpe la..ok la kalau mcm 2...6t aku fkir2kan..

betul ke apa yg mamat 2 gtau?...aarrgghh!...xmungkin la...

hari semakin hari....tik.tik.tik..jarum jam berdetik memutarkan waktu.....

dh masuk kt 1 thun dh aku couple..asyik gaduh je keje..ape sebenarnya yg trjadi???...aku ke yg slalu bt mslh??@die??....tbe2 fkiran ku melayang..jauh sjauh2nya......
-email to:m-----_------------@yahoo.com
          from:------------@yahoo.com
~kenapa kau putus&tinggalkn B??...tergamak kau A..dalam masa yg sama kau couple dgn B,kau turut couple dgn C??...lelaki jenis ape kau nie??..

~7,09...K to aku:awk nie kn selalu bt mslh..ade je hal yg xkne..bt 2 slh,bt nie slh..
            aku to K:awk,sy jd mcm nie..slalu bt mslh,coz sy rase xsdp hati dgn awk..sy xtau knp..
           last:paaanngg!!...xguna punye jantan!..oooo....slma ini aku setia dgn kau,snggup kau main kayu tiga!..


tbe2 je teringat kenangan lama..kisah antara aku dgn K....kisah antara A dgn B n K...Astarfirullahalazim!..aduih!knp aku buta dgn petunjukMu,Ya Allah...
bukankah itu sudah 1 petunjuk??....kekesalan yg amat m'medihkan..sekarang dh masuk 2 thun couple...akhirnya F memutuskn couple dgn aku..

everything has change....slow2...


memg tidak dinafikan...cinta itu buta..tanpa cinta,hidup kte ibarat 'mati'..aku lupa akan kenangan itu..kenangan 'petunjuk dr Yang Maha Esa'...di fikiran aku hanya terbayang A lah cinta yg aku perlu utk teruskn hidup..first pts,aku selalu cari F..rayuan yg ku pinta pd F supaye trima aku balik..tp,A menolak..aku terus di tolak...tolak....n tolak...
akhirnya..aku lemah...lemah dlm mencari kebahagiaan hidup..tersngkur di atas tikar sejadah d temani dgn air mata...aku rasakan dunia ini gelap..tiada cahaya..padahal 'cahaya' itu sentiasa ada si hadapan ku..ALLAH..ampunknlh segala dosa2 ku..aku lalai dengan perintahMu..kerana cinta duniawi,aku alpa diri..Ya Allah..sememangnya cinta couple itu sangat kejam..bisa membuatkan hati ini koyak..hancur berkecai..sekarang,aku sedar..cinta yg indah..cinta yg agung...hanya lah kepadaMu,Ya Allah...cinta inilah yg bisa membahagiakan hidup..ketenangan dapat dirasai...ALLAHUAKBAR!...besarnya kekuasaanMu,Ya Allah atas hidayah yg telah engkau berikan pd ku ini..

                                  ] قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ ۗ وَاللهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ [
{Katakanlah: Jika kamu (benar-benar) mencintai Allah, ikutilah aku, nescaya Allah mengasihi dan mengampuni dosa-dosamu. Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.} [Surah Aali Imran: 31].

sampai la suatu hari..........ingatkan.......



ring!ring!ring!...hp aku putarkan lagu ringtone fvorite aku...
A???.....knp tiba2 die call aku nie??...
aku:aslmkum...
A:wslm...wak pe 2?..chat x?..

~"dalam hatiku berkata:Ya Allah...adakah ini dariMu?...tunjukkan lh jika die benar2 dariMu utk ku"~

2 3 bulan lepas itu....aarrgghh!.....




kak,hari tu sy nampk A dgn seorang awek baru..tengok wayang lg...cite nur kasih the movie..romentik sgt sy tgk die 2 org tu kak..mcm dh lame couple..sape perempuan 2 kak??...

~"dalam hatiku berkata:Ya Allah...apa semua ini?...aku redha dgn apa jua ujian  drMu,Ya Allah..tabahkanlh hati ini supya terus dgnMu,Ya Allah.."~

dan lg...hah?..apa sebenarnya....






ring!ring!...hp aku bbnyi...
A??...
A:aslkum..
aku:wslm..
A:bt apa 2?........bla..bla...bla...

~"dalam hatiku berkata:Ya Allah..tnjukkan lah aku jalanMu yg benar supya aku tidak sesat lg,Ya Allah"~

dan akhirnya aku.....nekad...untuk............

                                                     

smpailh....urm...skrg,aku dh nekat.cinta couple bukan lg milik aku..sekarang,bg aku love couples like the end in the trash dah..dan aku tidak ingin lg memilikinya..bt apa kita bersusah payah menyemai cinta itu??..cinta yg terlalu byk konflik..cinta selepas kahwin..bukankah itu yg terbaik??.jodoh itu urusan Allah.hanya Dia sahaja yg thu siapa jodoh kita..kita hanya perlu berdoa dan b'tawakal kpdNya supaya dikurniakan yg terbaik..dan Allah sentiasa tahu akan isi hati hambanya...kerana Dia Pencipta kita...dan hanya cinta padaNya sajalh yg btkn diri kita bahagia dan tenang..

Maha suci Allah yang telah menciptakan semuanya berpasang-pasangan, baik dari apa yang ditumbuhkan oleh bumi dan dari diri mereka maupun dari apa yang tidak mereka ketahui
 (QS Yaasin, 36:36)

kesimpulanya,ketahuilh shbat2 ku skalian..telah aku hebahkan pd saudara/saudari skalian ttg cinta couple..terlalu trouble kn?..sekiranya kita melabuhkan cinta kita pada Allah dengan ikhlas hati,pcayalah...Allah itu Maha Pengasih lagi Maha Penyayang...pasti Allah akn m'mberi sesuatu ganjaran yg terbaik bt kita kelak...insyaAllah....

cinta kepada Allah itu indah.....




Dari Abu Hurairah r.a katanya, Rasulullah s.a.w bersabda:
"Sesungguhnya ALLAH TA'ALA berfirman pada Hari Kiamat kelak; mana orang-orang yang saling mencintai kerana keagungan-KU? Hari ini KU-naungi mereka, di mana tidak ada naungan yang lain selain naungan-KU."

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...